Każdy lubi być doceniany, z roku na rok rośnie świadomość pracodawców, że warto dbać o swoich pracowników, dlatego decydują się zapewnić im benefity. Są to pozapłacowe świadczenia stanowiące dodatek do wynagrodzenia za wykonywaną pracę,. Zwykle są częściowo lub w pełni finansowane przez pracodawcę.
Jeśli pracownicy wykonują pracę w warunkach szczególnie uciążliwych i tracą podczas wykonywania swoich zadań dużo energii, pracodawca musi zapewnić im bezpłatne posiłki, tzw. regeneracyjne, nazywane też profilaktycznymi.
Dopłaty do dojazdów, dofinansowanie posiłków, opieka medyczna i psychologiczna, praca zdalna, elastyczne godziny pracy – to najpopularniejsze świadczenia pozapłacowe ubiegłego roku.
Obdarowani pracownicy nie znają wartości oferowanych benefitów, natomiast pracodawcy nie sprawdzają zadowolenia z oferowanych benefitów – to błędy popełniane przy motywowaniu pracowników związane z benefitami.
Unijne prawo zmierza w kierunku zobligowania pracodawców do komunikowania w ofercie pracy widełek płacowych przewidzianych na danym stanowisku. A co z ofertą benefitową? Czy warto pisać o benefitach pracowniczych już na tym etapie?
Niepewność ekonomiczna i hamowanie gospodarki sprawiają, że pracodawcy coraz mniej chętnie dają podwyżki oraz benefity finansowe. Tymczasem z powodu inflacji i rosnących cen, pracownicy coraz mocniej upominają si o takie rekompensaty.