Według badań CBOS aż 80% badanych Polaków deklaruje, że odżywia się zdrowo lub bardzo zdrowo1. Nadzwyczajnie wysoki odsetek pokazuje jak istotne dla naszych rodaków są zdrowe nawyki żywieniowe i wysoka jakość spożywanego jedzenia.
Polscy pracownicy zaczęli także dostrzegać korzyści wynikające z możliwości zjedzenia ciepłych obiadów w miejscu pracy i zaczynają domagać się ich dofinansowania.
Niewątpliwie powyższe czynniki miały wpływ na wielki sukces, jaki w ciągu ostatnich dwóch lat odniósł SmartLunch. Jako firma stosunkowo młoda osiągnęliśmy bardzo wiele i nawet pandemia nie przeszkodziła w dalszym prosperowaniu. Jaki jest więc klucz do powodzenia? Postanowiliśmy dowiedzieć się tego u źródła - zapytaliśmy naszych zadowolonych klientów.
Współpracujemy z dwustu pięćdziesięcioma firmami i pozostajemy w stałym kontakcie z pracownikami, którzy pełnią rolę opiekunów i ambasadorów naszej platformy. Zapytaliśmy ich, jak współpraca ze SmartLunch wspiera cele biznesowe wyznaczone przez pracodawców. Wyniki badania są bardzo zadowalające, co motywuje nas do dalszej pracy nad satysfakcją klientów i efektywnym rozwojem naszej usługi.
Ponad 85% respondentów zgadza się, że wspólne spożywanie posiłków korzystanie wpływa na relacje pomiędzy pracownikami. Dzięki SmartLunch forma integracji “przy stole” staje się bardzo łatwa do osiągnięcia - wszystkie dania przyjeżdżają do firmy o tej samej porze i w to samo miejsce. Pracownikom poszczególnych działów dużo prościej jest nawiązać ze sobą relację, a jak wiadomo, dobra atmosfera w zespole jest najlepszą motywacją do pracy.
Aż 92% osób zgadza się, że wdrożenie SmartLunch do firmy wiąże się z polepszeniem stanu zdrowia pracowników. Wynika to z regularności spożywania posiłków - organizm zostaje przyzwyczajony do stałej pory obiadowej. Pracownicy mogą liczyć także na zbilansowaną, zróżnicowaną dietę - nasi restauratorzy każdego dnia proponują pyszne, różnorodne posiłki.
Bardzo wysoki odsetek badanych przez nas osób uważa, że efektywność pracy wzrasta dzięki naszej platformie. Przede wszystkim, pracownicy mają czas na regenerację i nie marnują go na pokonywanie długich dystansów do kantyny. Nie muszą martwić się oczekiwaniem w kolejce na wydanie obiadów czy przejmować płatnościami - w aplikacji SmartLunch środki zostaną pobrane z karty lub potrącone z wynagrodzenia, co znacznie usprawnia proces organizacji dostaw posiłków. Zyskanie dodatkowych minut na odpoczynek skutkuje większą wydajnością i motywacją do pracy.
Warto pamiętać, że według WHO spożycie ciepłego posiłku w trakcie pracy poprawia wydajność pracownika aż o 20%!
SmartLunch jako benefit łączący w sobie dwie ważne cechy: użyteczność i przyjemność naprawdę przywiązuje pracowników do pracodawcy. Wskazuje na to aż 66% naszych ambasadorów. Radość, która płynie ze wspólnego zasiadania do stołu i możliwość wyboru apetycznego jedzenia od ulubionego restauratora spaja relację pomiędzy pracownikiem i firmą, co skutkuje nawiązaniem długoterminowej współpracy.
O przywiązaniu i sympatii do naszej usługi świadczy również fakt, że prawie 85% osób, które korzystają już ze SmartLunch i wiedzą, z “czym to się je” chciałoby kontynuować korzystanie z usługi w nowym miejscu pracy.
Nasza platforma jest tak atrakcyjna dla pracowników każdego działu i szczebla, że trudno byłoby się rozstać z codziennym, dofinansowanym posiłkiem. Klienci doceniają więc rolę SmartLunch w firmie i dostrzegają korzyści, jakie stoją za regularnym zamawianiem posiłków.
Ponad 80% menedżerów uważa, że obecność SmartLunch w firmie ułatwia proces rekrutacyjny. Nie ma w tym nic dziwnego. Dofinansowanie do posiłków jest bardzo pozytywnie odbierane wśród kandydatów, przyciąga uwagę i uatrakcyjnia ofertę pracy. Jest również powiewem świeżości na rynku benefitów, na szeroką skalę działamy wszak dopiero od kilku lat.
Ogromnym wyróżnieniem dla naszej firmy jest fakt, że blisko 90% badanych uważa nas za najwygodniejszą i najkorzystniejszą platformę do dostarczania posiłków pracowniczych. Nasza usługa rozwiązała wiele problemów organizacyjnych związanych z żywieniem pracowników. Sprawnie domówienia, rozliczenia czy dostawy zostały zauważone i docenione przez klientów.
Dlaczego więc SmartLunch?
Wielu pracodawców zmaga się z problemem częstej rotacji pracowników i spadkiem wydajności tych, którzy decydują się pozostać w firmie. Warto zastanowić się, jak można zmotywować oddanych pracowników i skutecznie przyciągnąć nowych. Rynek benefitów jest bardzo szeroki, a najtrudniejszym zadaniem jest znalezienie złotego środka, czyli programu, który nie tylko zadowoli użytkowników, ale będzie opłacalny także dla pracodawcy.
Według badania ManpowerGroup zamieszczonego w czasopiśmie Puls HR2, aktualnie prym wiedzie prywatna opieka medyczna. Trzeba jednak wziąć pod uwagę specyficzny okres pandemii, w którym przyszło nam żyć i optymistycznie myśleć, że kiedyś się zakończy.
Dla naszej firmy wiadomość, iż polscy pracownicy zaczynają dbać o swoje zdrowie i zależy im na specjalistycznej opiece okołomedycznej jest bardzo zadowalająca. ponieważ SmartLunch zapobiega zamiast leczyć. Przy współpracy z restauratorami zapewniamy ciepłe, różnorodne posiłki, przystosowane do różnego rodzaju diet i upodobań kulinarnych. Zdrowe pracownicze posiłki są tak samo ważne jak profesjonalna ochrona zdrowia. Dodatkowo, SmartLunch nie tylko pomaga w utrzymaniu pracowników w dobrej kondycji, ale także sprzyja poprawie wydajności i buduje poczucie przywiązania do firmy.
SmartLunch szczególnie sprawdza się w trudnym okresie pandemii. Ogólnodostępna kantyna tylko zwiększyłaby możliwość przenoszenia się wirusa - spożywanie w niej posiłków powodowałoby spotykanie się pracowników różnych działów. Podział zakładu na kilka miejsc, do których dostarczane są obiady, ma więc zbawienne skutki - pozwala uniknąć sparaliżowania całej firmy poprzez nałożenie kwarantanny na wszystkie kontaktujące się ze sobą osoby. Nie ma także możliwości zarażenia się od dostawcy - współpracujący z nami restauratorzy są poinformowani o bezwzględnym obowiązku stosowania się do obostrzeń sanitarnych.
A jak finansowo plasuje się SmartLunch na tle innych benefitów? Spójrzmy na tabelę:
Przytoczone wyżej dane bezsprzecznie świadczą o tym że, wdrożenie SmartLunch do firmy podnosi morale pracowników, a przy tym nie naraża pracodawcy na znaczące zmiany w budżecie. Liczne korzyści i wsparcie w realizowaniu biznesowych celów potwierdzili zadowoleni klienci związani z nami od lat.
1Komunikat z badań CBOS, ISSN 2353-5822 Nr 106/2019; Jak zdrowo odżywiają się Polacy?, sierpień 2019.
2pulshr.pl/wynagrodzenia/ochrona-zdrowia-i-rozwoj-to-najwazniejsze-benefity-w-czasie-pandemii,77827.html