Z początkiem lipca wystartowała nowa kampania marketingowa SmartLunch, lidera w dziedzinie organizacji posiłków dla pracowników z dofinansowaniem pracodawcy, promująca brand heroes marki, czyli firmowe maskotki.
Zostały one wybrane na podstawie analizy preferencji użytkowników i przedstawiają sześć najpopularniejszych potraw zamawianych za pośrednictwem aplikacji.
SmartLunch to lider w dziedzinie organizacji posiłków dla pracowników z dofinansowaniem pracodawcy. Firma stworzyła platformę, dzięki której pracownicy mogą każdego dnia zamawiać posiłki dostarczane prosto do ich miejsca pracy. Od początku swojej działalności firma sprzedała ponad 33 mln posiłków. Obecnie z aplikacji korzysta ponad 131 tys. pracowników z blisko 600 firm. W kwietniu 2024 roku spółka Benefit Systems S.A. objęła 18,53% akcji w SmartLunch S.A.
Ruszyła nowa kampania SmartLunch Na potrzeby kampanii stworzono sześć unikalnych postaci, które odzwierciedlają filozofię firmy. SmartLunch przeanalizowało preferencje użytkowników swojej aplikacji i w ten sposób wyłoniło brand heroes marki (firmowe maskotki): Pieroga, Naleśniki, Schabowego, Pomidorową, Pizzę i Kanapki.
Po dogłębnej analizie preferencji naszych użytkowników, wybraliśmy sześć najpopularniejszych potraw zamawianych za pośrednictwem aplikacji SmartLunch, które stały się inspiracją do stworzenia nie tylko jednego brand hero, a całej rodziny postaci – SmartFamily. Każdą z nich charakteryzuje zabawny, przyjazny charakter oraz zrozumienie problemów odbiorców. Użytkownicy mogą się z nimi utożsamiać i obdarzyć sympatią. Postacie mają zapadać w pamięć, rozśmieszać i tworzyć emocjonalną więź z odbiorcą" – komentuje Mateusz Tałpasz, CEO SmartLunch. Działania komunikacyjne mają na celu nie tylko promowanie usług firmy wśród nowych odbiorców, ale także pogłębienie więzi z dotychczasowymi użytkownikami poprzez empatyczną i angażującą narrację.
W ramach kampanii powstał quiz, w którym uczestnicy mogą dowiedzieć się, która z postaci ze SmartFamily ich przypomina.
Poznaj bohaterów SmartFamily Naleśniki: Duet w SmartFamily. To mężczyźni 25+, bliźnięta, które zawsze występują razem, uzupełniając się nawzajem. Każdy z nich może mieć inne wnętrze, co dodaje im unikalnego charakteru.Schabowy: Reprezentuje potrawę najbardziej powszechną, wszystkim znaną i lubianą. Jest głosem tradycji i wartości rodzinnych, ceniony przez wszystkich wokół.Pomidorowa: Zupa pełna charakteru i wdzięku. Symbol siły i determinacji, różnorodna – raz serwowana z ryżem, innym razem z makaronem – zawsze nieodparcie pyszna.Pizza: Pan i Pani Pizza, para w wieku 40+, emanująca włoskim stylem i temperamentem. Ich życie to nieustanny ruch, taniec i odkrywanie nowych smaków.Kanapki: Pełne uśmiechu, entuzjazmu i dynamicznego podejścia do życia. Ich charakter jest infantylny, a nawet głupkowaty, ale w tym tkwi ich urok. Nadpobudliwe i szybkie, jakby nie mogły doczekać się, aby zniknąć z talerza.Pieróg: Niezależny mężczyzna w wieku 30+, "karierowicz" i singiel, który odnosi sukcesy w korporacyjnym środowisku. Dobrze sytuowany – (na)dziany – zawsze otoczony towarzystwem, centralna postać każdego wydarzenia.Realizacja działań marketingowych Działania promocyjne obejmują komunikację w mediach społecznościowych, działania z zakresu Paid Social (na Facebooku) oraz konkurs, w którym do wygrania będą gadżety promujące SmartFamily. Za opracowanie kreacji, planowanie kampanii, zakup mediów oraz przeprowadzenie badań świadomościowych odpowiada SmartLunch.
Kampania wystartowała z początkiem lipca i potrwa do końca miesiąca. Jej celem jest nie tylko promowanie usług SmartLunch, ale przede wszystkim budowanie głębokich więzi z użytkownikami poprzez empatyczną i angażującą narrację.
Jednym z kluczowych założeń kampanii było stworzenie unikalnych postaci, które odzwierciedlają filozofię firmy i rezonują z odbiorcami. Po dogłębnej analizie preferencji naszych użytkowników, wybraliśmy sześć najpopularniejszych potraw zamawianych za pośrednictwem aplikacji SmartLunch, które stały się inspiracją do stworzenia niejednego brand hero, a całej rodziny postaci – SmartFamily. Charakterystyczny dla każdej postaci jest jej zabawny, przyjazny charakter, który rozumie problemy odbiorców. Użytkownicy mogą się z nimi utożsamiać i obdarzyć sympatią. Postacie mają zapadać w pamięć, rozśmieszać i tworzyć emocjonalną więź z odbiorcą. Dzięki nim, chcemy nie tylko wyróżnić ofertę, ale przede wszystkim zbudować emocjonalne połączenie z odbiorcami, pokazując, że SmartLunch to coś więcej niż tylko dostarczanie posiłków – to troska, zrozumienie i codzienna radość z jedzenia.