Wellbeing pracowniczy nie jest narzędziem tylko rezultatem stosowania efektywnych narzędzi wspierających dobrostan. Gdy zadbamy o pracownika, ona zadba o naszą firmę - dlatego warto? Odpowiedzi w nagraniu z webinaru.
Dobrostan pracowniczy, działania wspierające pracowników w dbaniu o kondycję psychofizyczną, a także polityka benefitowa wspierająca budowanie marki pracodawcy, który nie ma problemów z rekrutacją - to tylko niektóre zagadnienia poruszone przez Agatę Pelc, Chief Managing Director Wellbeing Institute, Małgorzatę Pielichowską, dietetyczkę kliniczną i psychodietetyczkę, Annę Czurak, trenerkę biznesu i managerkę działu rekrutacji w firmie PERSONIA oraz Olgę Żółkiewicz, specjalistkę EB, które były gościniami Artura Dzięgielewskiego, HR Managera w SmartLunch podczas webinaru zainspirowanego publikacją Przepiśnik. O jedzeniu w pracy.
VIDEO
Udostępniamy Państwu nagranie z tego inspirującego spotkania.
Ważne drogowskazy Organizacje oczekują od pracowników efektywności i zaangażowania. Jak to robić? Jak wspierać pracowników we wdrażaniu zdrowych nawyków? Jakie są dobre i skuteczne praktyki?
- Należy pamiętać, że wellbeing to jest rezultat, a nie narzędzie - podkreśla Agata Pelc, Chief Managing Director Wellbeing Institut. - Nie zastanawiajmy się nad tym jak podciągać efektywność pracowników, ale nad tym, jak wspierać pracownika w zmianie nawyków. Jeżeli człowiek dba o siebie, wówczas jest wydajny. Także kluczowe jest efektywne adresowanie potrzeb pracownika. Jak jest pokarm dla ciała, to jest siła do pracy.
I właśnie o posiłkach w pracy i ich wpływie na samopoczucie i energię pracowników, na budowanie relacji, atmosfery pracy gościnie poświęciły znaczną część spotkania.
- Niestety Polacy najczęściej jedzą w pracy to, co mają pod ręką - zauważa Małgorzata Pielichowska, dietetyczka kliniczna i psychodietetyczka. - Przekąski, słodycze, gotowe dania, a to nie ma dobrego wpływu na ich zdrowie i samopoczucie.
Ekspertki zwróciły uwagę, że niezwykle ważna w promowaniu kultury jedzenia w pracy jest rola lidera. Najwyższy czas, by firmy dostrzegły, że w ich interesie jest zapewnienie posiłków pracownikom i zadbanie, by mieli czas i przestrzeń, by je spokojnie skonsumować. Wszak jak to zabawnie, ale trafnie podsumowała Agata Pelc - tyle motywacji - ile cukru we krwi. Jedzenie to energia - także do pracy.
Magnes na talenty Ale jedzenie to coś więcej niż tylko zaspokajanie głodu. To benefit, który doskonale wspiera relacje pracownicze, integrację i pozytywnie wpływa na atmosferę w pracy. To także ważny element w rekrutacji. Dlaczego?
- To atrakcyjny benefit zwłaszcza w firmach produkcyjnych, które zlokalizowane są z dala od restauracji - podkreśla Anna Czurak, trenerka biznesu i managerka działu rekrutacji w firmie PERSONIA. - Warto o nim pisać już w ogłoszeniach o pracę, bo bez wątpienia przekłada się na atrakcyjność pracodawcy, a także pomaga mu wyróżnić się na tle konkurencji.
Jeżeli chce Państwo poznać więcej przepisów na skuteczną motywację pracowników, wspieranie ich dobrostanu i efektywności - zapraszamy do wysłuchania nagrania z webinaru . Znajdziecie w nim wiele ciekawych i inspirujących przepisów.
Posłuchaj