Clearcode triumfuje w III edycji konkursu People Innovation
Zespół SmartLunch

Clearcode triumfuje w III edycji konkursu People Innovation

Znamy zwycięzców tegorocznej III edycji konkursu People Innovation skierowanego do branży HR. To firma Clearcode i jej projekt “Tipper - wywrot(k)owy projekt digitalizujący kudosy i podnoszący morale!”

Dziś bez wątpienia wiemy, że docenianie ma moc, bo projekt, który wygrał tegoroczną edycję dotyczy właśnie tego obszaru zarządzania talentami.

Jego celem było wzmocnienie kultury doceniania wśród pracowników poprzez wprowadzenie aplikacji do przesyłania elektronicznych podziękowań. Już w pierwszym miesiącu zaangażowało się w niego aż 81 proc. pracowników.

Za realizację projektu odpowiada Sabina Lipiec, Employer Branding Coordinator, która podkreśliła, że realizacja projektu nie byłaby możliwa bez pomysłodawców, czyli Katarzyny Kimel i Piotrka Niewiadomskiego.

W tegorocznej, już trzeciej, edycji konkursu kapituła oceniła aż 80 projektów. Obrady były bardzo burzliwe, bo projekty zaskoczyły swoją różnorodnością i skutecznością w obszarze zarządzania pracownikami.

- Całość zakończyła się sukcesem, z czego jestem niezmiernie dumny - podkreśla Artur Dzięgielewski, pomysłodawca i organizator konkursu, a także Head of HR & Accounting w SmartLunch - głównego sponsora wydarzenia. - W tej edycji w finale zaprezentowane zostały bardzo dobre projekty z obszaru rekrutacji, doceniania pracowników, offboardingu, komunikacji w organizacji czy wellbeingu. Wszyscy finaliści prezentowali bardzo wysoki poziom dlatego wybór zwycięzcy nie był prosty, Uczestnicy gali finałowej w tym roku postawili na docenianie pracowników - jakże ważny element kultury organizacyjnej, niejednokrotnie pomijany przez pracodawców. Gratuluje wszystkim, którzy wzięli udział w III edycji konkursu, to był naprawdę mocny rok pod względem merytoryki projektów. Z nieskrywaną radością czekam już na IV edycję i zaczynam przygotowywać się do niej.

Alicja Staszczyńska i Marcin Sularz (w środku) z firmy Psibus zajęli II miejsce

Drugie miejsce zajął projekt firmy Pasibus, który zatytułowany “Kultura Komunikacji: Klucz do Harmonii w Organizacji”. Stanowi on odpowiedź Pasibusa na wyzwania związane z utrzymaniem i rozwijaniem swojej unikalnej kultury organizacyjnej. Jego cele obejmują poprawę efektywności komunikacji wewnętrznej, wzrost zaufania i zaangażowania pracowników oraz wzmocnienie wartości i misji firmy. Opowiedzieli o nim Alicja Staszczyńska, dyrektor HR oraz Marcin Sularz, specjalista ds. komunikacji/ambasador.

Anna Sudomir z Katalogu Marzeń zajęła III miejsce

Pierwszą trójkę zamyka projekt firmy Katalog Marzeń z projektem “ Gang Potęgusiów”. Projekt miał na celu wzmocnienie kultury organizacyjnej firmy poprzez wykorzystanie grywalizacji do promocji i zrozumienia czterech kluczowych wartości organizacji. Miał także zwiększyć zaangażowanie pracowników poprzez element rywalizacji. Założone cele udało się osiągnąć, a nawet przekroczyć. O projekcie opowiedziała Anna Sudomir.

Źródło inspiracji

W pierwszej dziesiątce projektów znalazły się projekty o różnorodnej tematyce.

Czwarte miejsce przypadło Aleksandrze Fijołek z firmy North.pl Projekt  “Mikser” przyniósł ogromne zmiany w tej organizacji. Inicjatywa pozwoliła pracownikom dowolnie "mieszać się" między działami, zyskując wgląd w różnorodne procesy i projektowe wyzwania. Ten projekt nie tylko usprawnił komunikację między pracownikami, lecz także zaowocował wprowadzeniem efektywnych zmian w systemach i strukturze organizacyjnej firmy. 

Zdrowie i dobrostan pracowników to obszar zainteresowania firmy Volvo Trucks Polska. Projekt, który zajął piąte miejsce zatytułowany Volvo Health Challenge 2023 to inicjatywa promująca zdrowy tryb życia i integrację pracowników. Zakłada wspólną aktywność fizyczną oraz wsparcie działań charytatywnych, przynosząc korzyści zarówno pracownikom, jak i organizacji. O szczegółach opowiedziały Katarzyna Skorupka-Podziewska i Monika Ślęzak.

Projekt "EDU Sfera RISER'a" firmy RISER zajął szóste miejsce. To program edukacyjny wspierający rozwój młodzieży i promujący branżę budowlaną. Jego celem, bo ma kontynuację, jest umożliwienie uczniom i studentom zdobycia praktycznej wiedzy i umiejętności z zakresu budownictwa, a także rozwijanie kompetencji społecznych niezbędnych na rynku pracy. O szczegółach opowiedziała Monika Czerniak-Lniak. 

Mateusz Tałpasz (w środku) CEO SmartLunch - głównego sponsora i organizatora konkursu

O dobrym stylu w procesie offboardingu traktuje projekt firmy Bluerank, który zajął siódme miejsce. Projekt ma na celu zapewnienie kompleksowej pomocy pracownikom w procesie odejścia z firmy. Założenie projektu to profesjonalne i życzliwe pożegnanie, niezależnie od powodów rozstania, wspierając employee experience i budując silną markę pracodawcy. O szczegółach opowiedziała Anna Musierowicz-Kuczawska.

Z kolej ósme miejsce przypadło projektowi MoodUp Academy to program stażowy, który umożliwia młodym osobom rozpoczęcie kariery w IT, nawet jeśli nie posiadają wcześniejszego doświadczenia. Projekt narodził się w odpowiedzi na brak szans dla początkujących na rynku pracy, ale o jego szczegółach opowiedziała Sandra Wyzujak.

Projekt “From Head to Toe - Od stóp do głów” firmy Ops Talent, który zajął dziewiąte miejsce to prawdziwa transformacja w tej firmie. Dzięki starannej analizie potrzeb pracowników i zaangażowaniu całego zespołu, udało się osiągnąć niesamowite rezultaty. Nagrody, awanse, rozwój kompetencji, i budowanie kultury wsparcia to tylko niektóre z efektów tego projektu, które znacząco wpłynęły na dobrostan pracowników.

Dziesiątkę finalistów III edycji konkursu People Innovation zamyka projekt "Bring Your Own Friend to Avenga", który ma na celu jest nie tylko promowanie marki Avenga jako pracodawcy, który inwestuje w talenty i otwiera drzwi do świata IT dla osób z różnych dziedzin, ale także tworzenie społeczności ekspertów IT gotowych podzielić się swoją wiedzą. Projekt zaprezentowała Justyna Wroniak.

Specjalne wyróżnienia 

W tym roku po raz pierwszy jury przyznało specjalne wyróżnienia w trzech kategoriach. Co ważne, jury wybierało spośród 80 zgłoszonych projektów. 

W kategorii logistyka i produkcja wyróżnienie powędrowało do Toyota Material Handling Polska za projekt “Balans@Toyota”. Jego celem było zapewnienie pracownikom pakietu benefitów powyżej standardu rynkowego, który odpowie na zmieniające się potrzeby pracowników, trendy wśród benefitów i wesprze pracowników w popandemicznym świecie, w obliczu wojny w Ukrainie i wysokiej inflacji, a ponadto pozwoli na obniżenie rotacji dobrowolnej i absencji chorobowej.

W kategorii e-commerce nagrodę odebrała firma Nord.pl za projekt “Mikser”, który zajął czwarte miejsce w konkursie głównym.

Natomiast w kategorii usług B2B i B2C wyróżnienie otrzymała firma H2B Group za “Program of Health Check”. Celem projektu jest profilaktyka zdrowia psychicznego pracowników oraz wczesne wykrywanie objawów wypalenia zawodowego. Według założeń projektu, psycholog prowadzi regularne spotkania Health Check z każdym pracownikiem firmy.

Ogromna dawka merytorycznej wiedzy 

Finałowa Gala III edycji konkursu to także wystąpienia znanych i cenionych ekspertów HR. Na scenie gościli: Tina Sobocińska, Kazimierz Sedlak, Agata Pelc, Kasia Tang i Agata Roczniak, która jest założycielką i prezeską Fundacji Diversum. Cały dochód ze sprzedaży biletów na to wydarzenie został przekazany na działania jej fundacji. 

Opisy wszystkich półfinałowych projektów znajdą się w e-booku, który podsumowuje tę edycję. Premiera już wkrótce. 

To może Cię zainteresować

No items found.