Anna Just
Anna Just
26 kwietnia 2021 Blog/ Żywienie zbiorowe SmartLunch jako nowy czynnik motywujący do pracy

SmartLunch jako nowy czynnik motywujący do pracy

Autor: Anna Just
SmartLunch jako nowy czynnik motywujący do pracy

SPIS TREŚCI

  1. {{heading.text}}

O tym, jak skutecznie motywować pracowników pisaliśmy TUTAJ. Ale odpowiedzmy sobie na pytanie, czym właściwie motywowanie jest? 

To element zarządzania, który polega na takim wykorzystywaniu mechanizmów motywacji, by zapewniały zaangażowanie pracowników na rzecz sukcesu organizacji, zachęcały do podnoszenia kwalifikacji i dawały satysfakcję z pracy. Polega na wpływaniu na postawy i zachowania człowieka za pośrednictwem określonych bodźców1. Możemy wyróżnić motywowanie wewnętrzne i zewnętrzne, a właśnie to drugie powinno stać się jednym z priorytetów pracodawców. 

O trzynastu czynnikach, które skutecznie motywują do pracy mówiliśmy już wcześniej. Tym razem chciałabym skupić się na wyłącznie na tych, które korelują z wdrożeniem do firmy SmartLunch.

Jakość benefitu 

Nie jest tajemnicą, że w dzisiejszych czasach dodatkowa gotówka nie jest wystarczającą zachętą do efektywnej pracy. Pieniądze nie są rozwiązaniem kreatywnym a krótkoterminowym – nagrodzona osoba szybko je wyda i nie wzbudzą w niej tyle pozytywnych emocji, co prezent rozłożony w czasie2. Zamiast najprostszym sposobem podnieść pensję o 100 czy 200 zł, można zastanowić się, jak rozsądniej zainwestować środki w rozwój pracownika czy pracowniczki. 

Zapewnienie kadrze pracującej atrakcyjnego benefitu jest stosunkowo świeżym narzędziem motywowania. Popularność zyskało na początku lat 2000, natomiast jego zalążków można się dopatrywać już w PRL-u (paczki świąteczne, wczasy zakładowe). Należy jednak pamiętać, że benefit, choć naprawdę ważny w procesie motywacyjnym, musi być dobrany rozważnie. W drugiej dekadzie XXI wieku nie wystarczy już zaproponowanie standardowego pakietu, na który składają się ubezpieczenie zdrowotne, karta sportowa czy owocowe poniedziałki. Apetyt rośnie w miarę jedzenia, więc jeśli firmy chcą naprawdę zyskać, muszą postawić na rozwiązanie innowacyjne i świeże. A takim właśnie jest SmartLunch. 

Według badań przeprowadzonych przez portal pracuj.pl, 59% zatrudnionych oczekuje od pracodawcy obowiązkowych przerw na obiad, a 55% wymaga dofinansowania do posiłków pracowniczych3. Nie należy lekceważyć tego wyniku, ponieważ może doprowadzić do przełomu w rankingu najbardziej pożądanych benefitów. W 2019 r. dwa pierwsze miejsca zajmowały kolejno: prywatna opieka zdrowotna (wskazało ją 91,2% badanych) i ubezpieczenie na życie (78,1%)4. Świadczy to o wysokim przywiązaniu Polaków i Polek do kwestii związanych ze zdrowiem. Warto także pamiętać o zwiększającej się świadomości żywieniowej wśród naszych rodaków. Jak podaje CBOS, 80% uważa, że odżywia się zdrowo lub bardzo zdrowo5, co wskazuje na wzmożone zainteresowanie doborem prawidłowej diety. 

Dlaczego SmartLunch, a nie inny benefit? 

Jeśli interesuje Cię pomysł wprowadzenia do firmy benefitu w postaci żywienia zbiorowego, w Twojej głowie na pewno pojawia się pytanie, dlaczego wybrać właśnie naszą aplikację i w jaki sposób miałaby wpłynąć na poziom motywacji wśród osób zatrudnionych. 

Świeżość 

SmartLunch na rynku benefitów działa dopiero od kilku lat. Jest więc innowacją, zarówno w swoim celu, jak i w formie. Nie wszystkie firmy zapewniają dofinansowanie do posiłków pracowniczych, a jeżeli już to robią, to znacznie popularniejszymi rozwiązaniami są karty lunchowe czy obiady w zakładowej stołówce. Są to jednak opcje dobrze znane, a coś powszechnego nigdy nie będzie tak przyciągało uwagi jak nowość. 

Czym SmartLunch różni się od standardowej stołówki? 

Atrakcyjnością. Według raportów, Polska zajmuje dopiero dwunaste miejsce w Europie pod względem budżetu przeznaczanego na posiłki spożywane w restauracjach. Dodatkowo, nasza siła nabywcza wynosi zaledwie 51,5% średniej europejskiej6. Można więc stwierdzić, że tzw. “jedzenie na mieście” w naszym kraju jest po prostu luksusem. 

Biorąc pod uwagę powyższe dane, łatwo można sobie wyobrazić, jakim udogodnieniem byłoby pojawienie się uznanych, lokalnych restauracji w miejscu pracy. Właśnie to umożliwia wdrożenie SmartLunch. Każdy użytkownik i użytkowniczka może samodzielnie wybrać smaczny posiłek z szerokiego menu naszego partnerskiego restauratora. Dbamy o brak monotonii i urozmaicenie, rotacje dań są więc standardem. Konkluzja jest prosta: o ile przyjemniej jest mieć wybór i zamówić ulubiony posiłek niż zadowalać się narzuconym z góry obiadem zaproponowanym przez personel w zakładowej stołówce. 

Atmosfera w zespole

Nie zapominajmy o ważnym czynniku motywacyjnym, jakim jest atmosfera panująca w zespole. Nic tak nie demotywuje, jak 40 godzin tygodniowo spędzonych wśród osób, które nas nie doceniają i nie akceptują. Dla pracodawcy poprawne stosunki wśród zatrudnionych powinny być więc jednym z priorytetów – zgrany zespół jest gwarantem poczucia solidarności i wzajemnej odpowiedzialności za powierzone obowiązki. Jak więc pomóc pracownikom i pracownicom w zintegrowaniu się? Na pewno świetnym rozwiązaniem są imprezy i wyjazdy integracyjne. W czasach pandemii są one jednak znacznie utrudnione, warto więc poszukać innej drogi. 

Z pomocą przychodzi SmartLunch. W Polsce celebracja jedzenia jest uwarunkowana kulturowo, ludzie uwielbiają spotykać się przy stole, święta obchodzone są wśród ogromnych ilości rozmaitego jedzenia. Zamiłowanie do wspólnych posiłków warto wykorzystać w procesie integrowania zatrudnionych osób. Nasza aplikacja ułatwia sprawę o tyle, że posiłki przyjeżdżają o konkretnej godzinie, w konkretne miejsce – użytkownicy spędzają więc przerwę obiadową w szerokim gronie. Mogą ją przeznaczyć na rozmowy, żarty, a nowo zatrudnieni mają idealny pretekst do podjęcia kontaktu – mogą po prostu skomentować otrzymany posiłek. SmartLunch jest więc benefitem sprzyjającym budowaniu relacji między współpracownikami, a jak pisałam wcześniej, przyjazna atmosfera w zespole to najbardziej przystępna, a dodatkowo niematerialna zachęta do pracy. Więcej możesz dowiedzieć się w poradniku jak dbać o dobrą atmosferę w pracy.

Czy wdrożenie SmartLunch naprawdę może motywować? 

Jak najbardziej tak. Benefity pracownicze powoli stają się standardem w wielu firmach, warto więc postawić na innowację, którą jest właśnie SmartLunch. Wychodzimy poza sztywne ramy klasycznych dodatków pracowniczych. Wdrożenie naszej aplikacji jest dla zatrudnionych osób jasnym sygnałem, że pracodawca dba o jakość oferowanych “nagród”, co sprzyja poczuciu doceniania i buduje zaangażowanie w dobro firmy. Jeśli zastanawiasz się, jak skutecznie i nieszablonowo podnieść poziom motywacji, SmartLunch to rozwiązanie, którego szukasz. 

1pl.wikipedia.org/wiki/Motywowanie

2pulshr.pl/zarzadzanie/pieniadze-nie-motywuja-pracownikow-zatem-co,65567.html

3media.pracuj.pl/78522-polacy-o-jedzeniu-w-pracy

4gowork.pl/poradnik/rozwoj-osobisty/benefity-pracownicze-i-ich-wplyw-na-motywacje/

5cbos.pl/SPISKOM.POL/2019/K_106_19.PDF

6money.pl/gospodarka/polak-je-w-domu-do-restauracji-zagladamy-czesciej-tylko-od-rumunow-i-https://serbow-6453127527597697a.html 

0 komentarz
Share via