SmartLunch jako alternatywa dla automatów vendingowych

SmartLunch jako alternatywa dla automatów vendingowych

Co odróżnia SmartLunch od maszyn vendingowych? Swego czasu na naszym blogu porównywaliśmy dwa rozwiązania w zakresie żywienia pracowników - SmartLunch i firmę cateringową.

Dziś przyszedł czas na zestawienie SmartLunch z popularnymi automatami vendingowymi.

Maszyny vendingowe (samosprzedające) to urządzenia, które umożliwiają zakup drobnych artykułów spożywczych, przekąsek lub napojów. Są stosunkowo popularne, często możemy spotkać je tam, gdzie na co dzień przebywa dużo ludzi - na dworcach, stacjach, uczelniach czy w biurach lub fabrykach. Automaty sprzedające jedzenie nie wymagają zatrudniania obsługi, przy czym niejednokrotnie “ratują życie”, kiedy zapomnimy zabrać z domu drugiego śniadania i nie mamy czasu na wizytę w pobliskiej knajpce. SmartLunch z kolei jest usługą, która umożliwia wygodne zamawianie posiłków z różnych restauracji bezpośrednio do miejsc pracy o określonej godzinie. Menu oraz warunki współpracy dopasowywane są do indywidualnych potrzeb klientów.

Czy SmartLunch i automaty vendingowe w równym stopniu zaspokoją potrzeby żywieniowe pracowników?

Ciepłe i pełnowartościowe posiłki

Standardowe automaty samosprzedające oferują jedynie proste produkty spożywcze (zazwyczaj o długim terminie przydatności). Jedzenie z automatu może stanowić przekąskę, ale nie zaspokoi apetytu czy zapotrzebowania energetycznego na cały dzień.

W ramach usługi SmartLunch pracownicy mogą natomiast zamówić do firmy różne rodzaje pełnowartościowych, świeżych dań, począwszy od pożywnej jajecznicy na śniadanie, przez owocową sałatkę na deser, aż po rozmaite dania obiadowe. Duży burger, schabowy z ziemniakami, kuchnia orientalna, a może gorąca zupa? Smart Lunch pozwala na zamawianie jedzenia z różnych rodzajów restauracji, by pracownicy mogli wybrać takie posiłki, na jakie mają ochotę w danym dniu.

Świeżość

Za pomocą maszyn vendingowych najczęściej sprzedaje się tzw. suchy prowiant - produkty i napoje o stosunkowo długim terminie przydatności do spożycia. Automaty mają stały asortyment, żywność uzupełniana jest raz na jakiś czas przez serwisantów, dlatego zazwyczaj nie kupimy w nich artykułów jednodniowych. Niektóre urządzenia oferują też świeże kanapki, jednak te rozchodzą się jak ciepłe bułeczki i szybko może ich zabraknąć.

Posiłki zamawiane za pośrednictwem SmartLunch przygotowane są specjalnie dla danego pracownika na konkretną godzinę dostawy, dlatego zawsze przyjeżdżają świeże i gorące.

Płatność za zamówienia

Zakupy za pomocą większości automatów z jedzeniem lub napojami wymagają płacenia bilonem. Na rynku istnieją już maszyny umożliwiające płatność kartą bankową bądź technologią NFC, jednak wciąż jeszcze nie wszystkie urządzenia są wyposażone w tę funkcję. Korzystając z vendingu praktycznie nie ma możliwości płacenia banknotami. Najczęściej okazuje się, że brak bilonu oznacza konieczność obejścia się smakiem, a w najlepszym razie proszenie współpracowników o pożyczenie lub rozmienienie pieniędzy na drobniejsze nominały.

W usłudze SmartLunch opłata za każde zamówione danie odliczana jest od miesięcznego wynagrodzenia pracownika lub ściągana z jego karty, którą wystarczy tylko raz podpiąć do aplikacji. W takiej sytuacji nie musimy pamiętać o zabraniu do pracy pieniędzy czy jakiegokolwiek środka płatniczego, by móc cieszyć się smacznym posiłkiem. Wszystkie zamówione dania są archiwizowane, by ułatwić rozliczenie zamówień pracodawcy w sytuacji, gdy zapewnia on pracownikom dofinansowanie żywieniowe lub dostarcza im posiłki regeneracyjne.

Dostępność

Dużą zaletą automatów vendingowych jest ich dostępność. Prawie zawsze znajdują się w one w zasięgu ręki pracownika, na terenie biura bądź fabryki. Umożliwiają zakupy o dowolnej porze, są szczególnie przydatne w przypadku przedłużającej się zmiany bądź nieprzewidzianych nadgodzin. Mogą z nich swobodnie korzystać także inne osoby, które akurat przebywają w firmie np. klienci, inwestorzy.

SmartLunch oferuje świeże dania dowożone na wybraną godzinę. Dostawę jedzenia można umówić także na późne pory wieczorne lub początek dnia.

Wcześniejsze składanie zamówień

Choć powszechnie dostępne automaty vendingowe niejednokrotnie ratują nas w sytuacjach awaryjnych, to jednak mogą niekiedy być pokusą do tzw. zakupów impulsowych. Pod wpływem chwili czy emocji rzadko sięgamy po zdrowe i pełnowartościowe przekąski. Niech pierwszy rzuci kamieniem ten, kto nigdy w ramach zachcianki nie kupił sobie w automacie batonika bądź słodkiego napoju gazowanego ;). Automaty vendingowe nie sprzyjają przemyślanym zakupom żywieniowym.

SmartLunch wręcz przeciwnie - pozwala na zamawianie posiłków nawet z kilkudniowym wyprzedzeniem, dzięki czemu pracownicy mogą zaplanować posiłki na cały tydzień. Dania, które mają zostać dostarczone w ramach naszej usługi, muszą zostać zamówione odpowiednio wcześniej za pomocą aplikacji.

Braki w asortymencie

Serwis obsługujący maszyny vendingowe uzupełnia je w regularnych odstępach czasowych. Z tego powodu chętniej kupowanych produktów może szybko zabraknąć. Wówczas musimy zapomnieć o naszych zachciankach i wybrać sobie coś innego.

W SmartLunch wcześniejsze zamawianie posiłków okazuje się zaletą - pozwala restauracjom odpowiednio zaplanować zamówienia i uzupełnić ewentualne braki w produktach. Dzięki temu zamawiający otrzymują zawsze te dania, które wybrali.

Kolejki i czas oczekiwania na posiłek

W miejscach, w których skorzystanie z automatów z jedzeniem i napojami możliwe jest tylko w określonym czasie, mogą tworzyć się kolejki. Nie są to raczej kilometrowe ogonki przywodzące na myśl czasy PRL-u, dlatego nie wydają się dużym problemem. Pamiętajmy jednak, że nawet kilkuosobowe kolejki mogą być zwyczajnie kłopotliwe dla pracownika, kiedy musi on spędzić w nich 5 cennych minut ze swojej piętnastominutowej przerwy. Rozwiązanie to nie sprawdzi się w fabrykach, magazynach, zakładach przemysłowych i firmach budowlanych, gdzie wszyscy pracownicy mają przerwę w określonym czasie i w ciągu dnia nie mogą opuszczać swojego miejsca pracy.  

Z tego powodu w SmartLunch dbamy o to, by restauracje dowoziły posiłki do firm kilka minut przed rozpoczęciem przerwy. Wszystkie zamówienia dostarczane są w ekologicznych opakowaniach utrzymujących temperaturę i zabezpieczających jedzenie. Posiłki są też odpowiednio podpisane, by pracownik nie tracił czasu na szukanie swojego dania wśród posiłków innych osób.

Awaryjność sprzętu

Automat vendingowy, jak każdy sprzęt, może ulec awarii. Wówczas nie będzie można z niego skorzystać aż do przyjazdu serwisanta i naprawy.

SmartBoxy, czyli kioski multimedialne umożliwiające złożenie zamówienia w systemie SmartLunch są produkowane tak, by zminimalizować prawdopodobieństwo awarii. Posiłki można zamówić też za pomocą internetowej i mobilnej wersji naszej aplikacji. W sytuacji, gdy pracownik akurat nie będzie miał przy sobie urządzenia elektronicznego z dostępem do internetu, pozostaje jeszcze kontakt z Biurem Obsługi Klienta, które zatroszczy się o każdego zainteresowanego.

Ogromną zaletą automatów vendingowych jest to, że umożliwiają natychmiastowy dostęp do jedzenia o każdej porze dnia i nocy. Niestety automaty bywają awaryjne, ich asortyment jest ograniczony, a co gorsza - oferują zazwyczaj ubogie w składniki odżywcze produkty. Nie sprzyjają też planowaniu całotygodniowego menu, nie zapewnią pracownikom posiłków profilaktycznych.

Usługa SmartLunch umożliwia dowiezienie jedzenia bezpośrednio do miejsc pracy o wybranej porze, pozwala na zamówienie różnorodnych, świeżych i pełnowartościowych posiłków. Oferuje wsparcie na każdym etapie organizacji żywienia zbiorowego, począwszy od znalezienia restauracji, przez intuicyjne składanie zamówień i ich szybkie rozliczanie. Oprócz tego SmartLunch zapewnia też klientom wsparcie Biura Obsługi Klienta oraz dysponuje bazą wiedzy na temat posiłków pracowniczych. Przekonują Cię te argumenty? Skontaktuj się z nami, żebyśmy mogli porozmawiać o możliwościach organizacji posiłków dla pracowników Twojej firmy.

To może Cię zainteresować